Komunikat do Nauczycieli Akademickich z dnia 7 kwietnia 2020 roku

Szanowni Państwo Nauczyciele Akademiccy,

Powołany zarządzeniem nr 34/2020 Rektora UPP z dnia 20 marca 2020 r. Zespół ds. wdrożenia kształcenia zdalnego, pracujący pod przewodnictwem Pana mgr inż. Piotra Oleszaka z Działu Aparatury Naukowo-Badawczej i Dydaktycznej, dokonał wyboru narzędzi informatycznych do kształcenia zdalnego i udostępnił je pracownikom oraz studentom UPP, a także zorganizował wsparcie techniczne.

W tej chwili Zespół prowadzi prace nad możliwymi do realizacji w obecnych warunkach metodami weryfikacji osiąganych przez studentów efektów uczenia się, tj., nad wyborem metod i narzędzi informatycznych, które mogą być przydatne do przeprowadzenia zaliczeń i egzaminów w warunkach zawieszenia zajęć dydaktycznych.

Przy okazji pragnę zwrócić uwagę na kilka aspektów omawianej sprawy:

1. Każdy przedmiot ma swoją specyfikę: podstawowy lub aplikacyjny, teoretyczny lub praktyczny i różni się od innych pod względem dostępności materiałów źródłowych. To wykładowca decyduje, które z metod zaliczania, spośród zaproponowanych powinny być zastosowane. Wykładowca ma prawo zastosować również własne, autorskie rozwiązania.

2. Regulamin studiów UPP (§ 28 ust. 4.) stanowi, że „Przedmiot kończy się oceną końcową, na którą mogą mieć wpływ oceny uzyskane z zaliczenia poszczególnych form zajęć dydaktycznych”. Dopuszczalne jest zaprojektowanie i przeprowadzenie procedury umożliwiającej zaliczenie całości przedmiotu.

3. W zależności od rozwoju sytuacji nie możemy wykluczyć przesunięcia terminów zakończenia zajęć dydaktycznych w semestrze letnim oraz terminów sesji (zarządzenie nr 45/2019 Rektora UPP).

4. Musimy brać pod uwagę pewne straty w obszarze jakości kształcenia, wynikające z niemożności realizacji zajęć praktycznych, w szczególności –  laboratoryjnych. Należy jednak pamiętać o tym, że alternatywą dla zastosowania rozwiązań nadzwyczajnych jest strata semestru studiów. Warto zatem rozważyć możliwość uzupełnienia efektów uczenia się w zakresie umiejętności w ramach wybranych przedmiotów na kolejnych semestrach. W tej nadzwyczajnej sytuacji można postulować by rady programowe kierunków studiów rozważyły możliwość zastosowania takiego rozwiązania w konkretnych przypadkach

Bardzo proszę o wzięcie pod uwagę sugestii, które powyżej przedstawiam. Jestem przekonany, że będziemy mogli przedstawić Państwu katalog narzędzi do wykorzystania w zaliczaniu Waszych przedmiotów. Nadzwyczajne okoliczności wymagają nadzwyczajnych rozstrzygnięć. Jestem przekonany, że wszyscy staniemy na wysokości zadania.

Dziękuję Państwu za zaangażowanie i z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy życzę wiele zdrowia.

 

Prorektor ds. Studiów

prof. dr hab. Cezary Mądrzak

aktualnosci

Najbliższe terminy

Brak wydarzeń

Prace malarskie studentów AK III ROK

Zaliczenie z Technik Graficznych

Targi pracy 2018

Vw logoWOAK1