Szkolenie dla pracowników - techniki pracy wykładowcy w oparciu o nowoczesne technologie

W poniedziałej tj. 30 września 2019 roku w sali C8 na Ogrodach odbędzie się szkolenie  na temat "Techniki pracy wykładowcy w oparciu o nowoczesne technologie".

Do piątku tj 27 września 2019 roku należy dostarczyć z każdej Katedry do Dziekanatu listy osób chcących wziąć udział w szkoleniu.

Uwaga nie jest to szkolenie tylko z obsługi tablic multimedialnych

 

Zarys programu szkolenia

Adresaci: Warsztaty dedykowane wykładowcom wszystkich typów uczelni w zakresie dowolnej specjalizacji, w ujęciu interdyscyplinarnym. Prezentowane rozwiązania pozwolą każdemu uczestnikowi bez względu na kompetencje informatyczne w łatwy i intuicyjny sposób na powtórzenie z sukcesem wszystkich prezentowanych możliwości e-technologii na prowadzonych wykładach. Warsztaty wpisują się w filozofię usersoftware –  prezentowane rozwiązania są atrakcyjne, funkcjonalne, ergonomiczne, użyteczne w pracy dydaktycznej, a korzystanie z nich powinno sprawiać przyjemność i dawać satysfakcję. Łączenie się między urządzeniami wraz z elementami grywalizacji pozwolą na indywidualne i grupowe doświadczanie przeżyć związanych z rywalizacją oraz odczuwaną motywacją do wykonania zadania z perspektywy odbiorcy/słuchacza.

Cel

  • poznanie rekomendowanych i wydajnych technik pracy w oparciu o e-technologie w zakresie dowolnej specjalizacji w ujęciu interdyscyplinarnym

Korzyści dla wykładowcy

  • podniesienie kompetencji cyfrowych w codziennej pracy dydaktycznej
  • poznanie wydajnych technik pracy w oparciu o e-technologie
  • zarządzanie własnym rozwojem zawodowym poprzez włączenie się do społeczności wykładowców danej specjalizacji i korzystanie z zasobów platform edukacyjnych i otwartych uniwersytetów w sieci
  • umiejętność korzystania z wartościowych zasobów Internetu w postaci multimedialnych ćwiczeń i dobrych praktyk w ramach danej specjalizacji
  • umiejętność wyszukiwania aktywizujących materiałów i ich prezentacji z wykorzystaniem urządzeń interaktywnych
  • zdobycie umiejętności pełnego wykorzystania narzędzi ICT w rozwoju zawodowym

Korzyści dla uczelni

  • podniesienie umiejętności wykorzystania potencjału e-technologii
  • praktyczne wykorzystanie e-technologii w codziennym życiu uczelni: budowanie wizerunku uczelni, nowoczesne komunikowanie się w sieci, opracowanie materiałów wizualnych, dystrybucja informacji (videokonferencje, spotkania i wymiany międzynarodowe, wymiana zasobów, QR CODE, itp.)
  • integracja grup formalnych i zadaniowych (np. wolontariusze, zespoły taneczne i sportowe, zadaniowe, projektowe)
  • nauczanie społecznościowe wsparte narzędziami społecznościowymi – wyrównanie szans w dostępie do edukacji (e-learning, praca w chmurze w oparciu o nagrane materiały dydaktyczne i instruktażowe)

ZARYS PROGRAMU SZKOLENIA

Temat:

Zakres:

Jak wykorzystać potencjał urządzeń interaktywnych dostępnych na uczelni
w oparciu o bezpłatne, rekomendowane oprogramowanie – techniki współpracy między urządzeniami oraz ułatwienia w pracy wykładowcy

Zdalne łączenie i zarządzanie interaktywnymi zajęciami:

·        Jak chodząc po sali zdalnie zarządzać wyświetlaną treścią: Oprogramowanie rekomendowane do sterowania monitorem interaktywnym za pomocą smartfona/tabletu i łączenia się
z komputerami studentów; pracownie terminalowe
i zastosowanie

·        Wizualizer: Zastosowanie „zdalnego” wizualizera w pracy dydaktycznej (prezentacja prac studentów/instrukcji wykładowcy, obrazu z mikroskopu, digitalizacja ćwiczeń przeprowadzonych w grupach) – oprogramowanie z funkcją wizualizera – omówienie możliwości

·        E-learning – omówienie możliwości wykorzystania w pracy dydaktycznej bezpłatnej platformy dedykowanej edukacji (wykłady uzupełniające, powtórzeniowe, zdalne korepetycje, zajęcia dodatkowe)

Digitalizacja zasobów i pomocy dydaktycznych:

·        Błyskawiczne tworzenie w oparciu o zdjęcia wykonane smartfonem, przesyłanie na monitor/tablicę interaktywną
i zapisywanie (np. mapy, prace, materiały graficzne itp.)

·        Możliwość edytowania naniesionych na zasobach notatek

·        Filmy: Jak nagrywać filmy z zajęć – najlepsze programy
i ich możliwości

Rekomendowane zasoby Internetu w ramach poszczególnych specjalizacji

·        Otwarte zasoby edukacyjne z przeznaczeniem na tablicę interaktywną/monitor oraz urządzenia mobilne

·        Grywalizacja – quizy, inne strony z materiałami dydaktycznymi

·        Interaktywne wykłady w ramach otwartych zasobów
– e-technologie w dydaktyce

·        Strony i zasoby otwartych uczelni, pasjonatów i ekspertów

STEM w edukacji, czyli jak wykształcić pracowników przyszłości – zaimplementowanie
do realizowanego programu elementów nauki, technologii, inżynierii oraz matematyki

·        STEM = Science + Technology + Engineering + Mathematics
STEM to nowoczesne podejście, które poprzez połączenie nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki pozwala dostosować metody nauczania do nowej rzeczywistości.

·        * Laboratoria cyfrowe einstein™ jako pomoc dydaktyczna, która usprawnia kształtowanie podstaw rozumowania naukowego,
w tym: rozpoznawania zagadnień, eksperymentowania, prowadzenia doświadczeń i obserwacji, a także interpretowania i wykorzystania wyników i dowodów naukowych.

Najlepsze narzędzia wspomagające pracę wykładowcy

·        błyskawiczne tworzenie: ankiet, sondaży, quizów, dyplomów, interaktywnych plakatów, ulotek, wykresów

·        banki zdjęć – otwarte zasoby z grafiką do bezpłatnego wykorzystania w pracy dydaktycznej oraz marketingu uczelni (strona internetowa, ulotki, blogi, FB)

·        programy do grafiki – szybkie tworzenie opisów na zdjęcia oraz edycja

·        interaktywny skaner

·        komunikatory i spotkania synchroniczne (z autorytetem, krajowe i międzynarodowe)

·        Bezpieczeństwo w sieci: dostosowanie wyszukiwarki oraz YouTube do bezpiecznego wyszukiwania treści podczas zajęć

Narzędzia TIK w rozwoju zawodowym wykładowcy

·        efektywne wyszukiwanie informacji w Internecie w postaci graficznej, dźwiękowej i filmowej

·        gromadzenie i porządkowanie ulubionych zasobów

·        narzędzia TIK do tworzenia blogów, filmów, playlist

·        wartościowe fora, społeczności, platformy wiedzy, kanały YT, grupy FB, vlogi, podcasty, tutoriale dedykowane poszczególnym dziedzinom nauki

·        e-learning i podnoszenie kompetencji w sieci z możliwością uzyskania certyfikatów/dyplomów

·        zasoby zagranicznych otwartych uniwersytetów (kursy, studia, cyfrowe zasoby biblioteczne)

Rzeczywistość wirtualna
i rozszerzona
na monitorze/tablicy interaktywnej

·        filmy 360 stopni, zwiedzanie światowych muzeów i galerii, wirtualne wycieczki do najciekawszych miejsc w Polsce
i na świecie,

·        Interaktywne filmy z rozszerzoną rzeczywistością
i zaimplementowanymi plikami lub odnośnikami

·        hologramy w edukacji

·        asystent Google

Inspiracje:
Możliwości wykorzystania inteligentnych aplikacji
i programów
na uczelni

·        oprogramowanie dla nowoczesnej uczelni – system dla Rady  Wydziału i Senatu do zarzadzania posiedzeniami Rad Wydziałów oraz Senatów Uczelni (proste i intuicyjne planowanie posiedzeń, elektroniczna dystrybucja materiałów na wszystkie urządzenia elektroniczne z dostępem do Internetu lub sieci wewnętrznej uczelni; Obsługa głosowań za pomocą tabletów, smartfonów, laptopów i wszystkich urządzeń z dostępem do sieci; Wspomaganie tworzenia protokołów z posiedzeń, integracja
z systemami uczelnianymi)