Szkolenie dla pracowników - techniki pracy wykładowcy w oparciu o nowoczesne technologie
W poniedziałej tj. 30 września 2019 roku w sali C8 na Ogrodach odbędzie się szkolenie na temat "Techniki pracy wykładowcy w oparciu o nowoczesne technologie".
Do piątku tj 27 września 2019 roku należy dostarczyć z każdej Katedry do Dziekanatu listy osób chcących wziąć udział w szkoleniu.
Uwaga nie jest to szkolenie tylko z obsługi tablic multimedialnych
Zarys programu szkolenia
Adresaci: Warsztaty dedykowane wykładowcom wszystkich typów uczelni w zakresie dowolnej specjalizacji, w ujęciu interdyscyplinarnym. Prezentowane rozwiązania pozwolą każdemu uczestnikowi bez względu na kompetencje informatyczne w łatwy i intuicyjny sposób na powtórzenie z sukcesem wszystkich prezentowanych możliwości e-technologii na prowadzonych wykładach. Warsztaty wpisują się w filozofię usersoftware – prezentowane rozwiązania są atrakcyjne, funkcjonalne, ergonomiczne, użyteczne w pracy dydaktycznej, a korzystanie z nich powinno sprawiać przyjemność i dawać satysfakcję. Łączenie się między urządzeniami wraz z elementami grywalizacji pozwolą na indywidualne i grupowe doświadczanie przeżyć związanych z rywalizacją oraz odczuwaną motywacją do wykonania zadania z perspektywy odbiorcy/słuchacza.
Cel
- poznanie rekomendowanych i wydajnych technik pracy w oparciu o e-technologie w zakresie dowolnej specjalizacji w ujęciu interdyscyplinarnym
Korzyści dla wykładowcy
- podniesienie kompetencji cyfrowych w codziennej pracy dydaktycznej
- poznanie wydajnych technik pracy w oparciu o e-technologie
- zarządzanie własnym rozwojem zawodowym poprzez włączenie się do społeczności wykładowców danej specjalizacji i korzystanie z zasobów platform edukacyjnych i otwartych uniwersytetów w sieci
- umiejętność korzystania z wartościowych zasobów Internetu w postaci multimedialnych ćwiczeń i dobrych praktyk w ramach danej specjalizacji
- umiejętność wyszukiwania aktywizujących materiałów i ich prezentacji z wykorzystaniem urządzeń interaktywnych
- zdobycie umiejętności pełnego wykorzystania narzędzi ICT w rozwoju zawodowym
Korzyści dla uczelni
- podniesienie umiejętności wykorzystania potencjału e-technologii
- praktyczne wykorzystanie e-technologii w codziennym życiu uczelni: budowanie wizerunku uczelni, nowoczesne komunikowanie się w sieci, opracowanie materiałów wizualnych, dystrybucja informacji (videokonferencje, spotkania i wymiany międzynarodowe, wymiana zasobów, QR CODE, itp.)
- integracja grup formalnych i zadaniowych (np. wolontariusze, zespoły taneczne i sportowe, zadaniowe, projektowe)
- nauczanie społecznościowe wsparte narzędziami społecznościowymi – wyrównanie szans w dostępie do edukacji (e-learning, praca w chmurze w oparciu o nagrane materiały dydaktyczne i instruktażowe)
ZARYS PROGRAMU SZKOLENIA
Temat: | Zakres: |
Jak wykorzystać potencjał urządzeń interaktywnych dostępnych na uczelni | Zdalne łączenie i zarządzanie interaktywnymi zajęciami: · Jak chodząc po sali zdalnie zarządzać wyświetlaną treścią: Oprogramowanie rekomendowane do sterowania monitorem interaktywnym za pomocą smartfona/tabletu i łączenia się · Wizualizer: Zastosowanie „zdalnego” wizualizera w pracy dydaktycznej (prezentacja prac studentów/instrukcji wykładowcy, obrazu z mikroskopu, digitalizacja ćwiczeń przeprowadzonych w grupach) – oprogramowanie z funkcją wizualizera – omówienie możliwości · E-learning – omówienie możliwości wykorzystania w pracy dydaktycznej bezpłatnej platformy dedykowanej edukacji (wykłady uzupełniające, powtórzeniowe, zdalne korepetycje, zajęcia dodatkowe) Digitalizacja zasobów i pomocy dydaktycznych: · Błyskawiczne tworzenie w oparciu o zdjęcia wykonane smartfonem, przesyłanie na monitor/tablicę interaktywną · Możliwość edytowania naniesionych na zasobach notatek · Filmy: Jak nagrywać filmy z zajęć – najlepsze programy |
Rekomendowane zasoby Internetu w ramach poszczególnych specjalizacji | · Otwarte zasoby edukacyjne z przeznaczeniem na tablicę interaktywną/monitor oraz urządzenia mobilne · Grywalizacja – quizy, inne strony z materiałami dydaktycznymi · Interaktywne wykłady w ramach otwartych zasobów · Strony i zasoby otwartych uczelni, pasjonatów i ekspertów |
STEM w edukacji, czyli jak wykształcić pracowników przyszłości – zaimplementowanie | · STEM = Science + Technology + Engineering + Mathematics · * Laboratoria cyfrowe einstein™ jako pomoc dydaktyczna, która usprawnia kształtowanie podstaw rozumowania naukowego, |
Najlepsze narzędzia wspomagające pracę wykładowcy | · błyskawiczne tworzenie: ankiet, sondaży, quizów, dyplomów, interaktywnych plakatów, ulotek, wykresów · banki zdjęć – otwarte zasoby z grafiką do bezpłatnego wykorzystania w pracy dydaktycznej oraz marketingu uczelni (strona internetowa, ulotki, blogi, FB) · programy do grafiki – szybkie tworzenie opisów na zdjęcia oraz edycja · interaktywny skaner · komunikatory i spotkania synchroniczne (z autorytetem, krajowe i międzynarodowe) · Bezpieczeństwo w sieci: dostosowanie wyszukiwarki oraz YouTube do bezpiecznego wyszukiwania treści podczas zajęć |
Narzędzia TIK w rozwoju zawodowym wykładowcy | · efektywne wyszukiwanie informacji w Internecie w postaci graficznej, dźwiękowej i filmowej · gromadzenie i porządkowanie ulubionych zasobów · narzędzia TIK do tworzenia blogów, filmów, playlist · wartościowe fora, społeczności, platformy wiedzy, kanały YT, grupy FB, vlogi, podcasty, tutoriale dedykowane poszczególnym dziedzinom nauki · e-learning i podnoszenie kompetencji w sieci z możliwością uzyskania certyfikatów/dyplomów · zasoby zagranicznych otwartych uniwersytetów (kursy, studia, cyfrowe zasoby biblioteczne) |
Rzeczywistość wirtualna | · filmy 360 stopni, zwiedzanie światowych muzeów i galerii, wirtualne wycieczki do najciekawszych miejsc w Polsce · Interaktywne filmy z rozszerzoną rzeczywistością · hologramy w edukacji · asystent Google |
Inspiracje: | · oprogramowanie dla nowoczesnej uczelni – system dla Rady Wydziału i Senatu do zarzadzania posiedzeniami Rad Wydziałów oraz Senatów Uczelni (proste i intuicyjne planowanie posiedzeń, elektroniczna dystrybucja materiałów na wszystkie urządzenia elektroniczne z dostępem do Internetu lub sieci wewnętrznej uczelni; Obsługa głosowań za pomocą tabletów, smartfonów, laptopów i wszystkich urządzeń z dostępem do sieci; Wspomaganie tworzenia protokołów z posiedzeń, integracja |