Sposob i tryb odbywania oraz zaliczania praktyki - ogrodnictwo

Załącznik nr 1 do Uchwały nr 10/2021 Rady Programowej Kierunku Studiów Ogrodnictwo z dnia 29 września 2021 roku.

Sposób i tryb odbywania oraz zaliczania studenckiej praktyki
na kierunku ogrodnictwo

Praktyka zawodowa – studia I stopnia

  1. Celem praktyki jest poznanie podstawowych technologii uprawy roślin ogrodniczych, budowy i wyposażenia obiektów ogrodniczych, praktyczne opanowanie techniki wykonywania ważniejszych prac zawodowych, zdobycie doświadczenia w pracy samodzielnej i zespołowej przy wykonywaniu obowiązków zawodowych, pogłębienie zainteresowania i zamiłowania do przyszłego zawodu. Szczegółowe efekty kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, jakie student osiąga w trakcie praktyki podane są w karcie przedmiotu.
  2. Na studiach stacjonarnych obowiązuje praktyka 12-tygodniowa. Na II semestrze studiów 2- tygodniowe praktyki wakacyjne realizowane są w stacjach doświadczalnych UPP. Natomiast 10-tygodniowa praktyka w semestrze VI składa się z praktyki rotacyjnej (6 tygodni), którą studenci odbywają w Stacji Doświadczalnej Marcelin w Poznaniu, kolekcji roślin ozdobnych ul. Dąbrowskiego 159 i Rolniczo-Sadowniczym Gospodarstwie Doświadczalnym w Przybrodzie oraz z praktyki indywidualnej (4 tygodnie).
  3. Na studiach niestacjonarnych obowiązuje 12-tygodniowa praktyka indywidualna, realizowana do końca października VII semestru.
  4. Praktykę indywidualną, która może być realizowana w kraju lub za granicą, studenci odbywają w wybranych przez siebie przedsiębiorstwach, gospodarstwach oraz instytucjach i jednostkach administracji związanych z kierunkiem studiów. Istnieje również możliwość odbycia tej praktyki w ww. stacjach doświadczalnych UPP. Studentów obowiązuje ten sam czas pracy jak pracowników danego gospodarstwa, a także odbywanie dyżurów w dni wolne. Student jest zobowiązany ubezpieczyć się od następstw nieszczęśliwych wypadków, a obowiązkiem instytucji przyjmującej jest przeprowadzenie wstępnego szkolenia BHP.
  5. Podczas praktyki rotacyjnej studenci podlegają przebywającemu stale w gospodarstwie zakładowemu opiekunowi praktyk. Ze strony Uczelni nad realizacją programu praktyk opiekę sprawuje powołany przez prodziekana ds. studiów, nauczyciel akademicki – koordynator praktyk, do którego zadań należy: ocena instytucji przyjmujących na praktyki pod kątem możliwości realizacji ramowego programu praktyk i osiągania założonych efektów kształcenia, nadzór nad zawieraniem umów o odbycie praktyki, kontrola przebiegu praktyk, sprawowanie nadzoru nad zapewnieniem studentowi odpowiednich warunków pracy i właściwego wykonania praktyk.
  6. Na praktyce studenci są zobowiązani do prowadzenia dziennika praktyk, który jest zaliczany przez zakładowego opiekuna praktyk. W dzienniku zapisuje się informacje o czynnościach wykonywanych w poszczególnych dniach praktyki (dzień i godziny odbywania praktyk, opis wykonywanych czynności, uwagi, obserwacje i wnioski).
  7. Zaliczenie praktyki dwutygodniowej (II semestr, studia stacjonarne) i 12-tygodniowej (studia niestacjonarne) odbywa się na podstawie dziennika praktyk. Zaliczenie praktyki na VI semestrze odbywa się na podstawie dziennika praktyk i egzaminu, który obejmuje zakres wiadomości zgodny z kierunkiem oraz specjalnością studiów. Zaliczenie praktyki oraz wpisy do elektronicznego protokołu w Wirtualnym Dziekanacie dokonywane są przez koordynatora praktyk.
  8. Studenci wyróżniający się w czasie praktyki inicjatywą, wiedzą, umiejętnościami praktycznymi oraz nienaganną postawą na wniosek opiekuna praktyki mogą być nagrodzeni.
  9. Na początku roku akademickiego koordynator praktyk przygotowuje i ogłasza na stronie internetowej Wydziału terminarz i ramowy program studenckich praktyk zawodowych.
  10. Student może ubiegać się o zwolnienie w całości lub w części z obowiązku odbycia praktyki zawodowej po spełnieniu warunków określonych w Uchwale nr 156/2014 Senatu UPP z dnia 23 kwietnia 2014 roku. Na podstawie ww. Uchwały zwolnienie z praktyk może nastąpić w oparciu o udokumentowaną pracę w sektorze związanym z kierunkiem studiów, z precyzyjnym określeniem rodzaju wykonywanej pracy i zajmowanego stanowiska.
  11. Szczegółowe zasady organizacji studenckiej praktyki zawodowej w Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu określa Zarządzenie nr 43/2014 Rektora UPP z dnia 7 maja 2014 roku w sprawie wprowadzenia procedury organizacji studenckich praktyk zawodowych, które zawiera między innymi wzory: umowy o organizację studenckiej praktyki zawodowej i Dziennika Praktyk oraz Zarządzenie nr 81/2015 Rektora UPP z dnia 30 lipca 2015 roku w sprawie zmiany zarządzenia nr 43/2014 Rektora UPP z dnia 7 maja 2014 roku.
  12. W sytuacjach nadzwyczajnych, jak np. stan epidemii, sposób i tryb odbywania praktyk powinien zostać dostosowany, przez prodziekana ds. studiów w porozumieniu z koordynatorem praktyk, do obowiązujących w danym okresie Zarządzeń Rektora UPP.

Praktyka dyplomowa- studia drugiego stopnia

  1. Na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych II stopnia, podczas I roku studiów realizowane są 4-tygodniowe praktyki dyplomowe w okresie wakacyjnym. Praktyki te studenci odbywają w Katedrach, w których wykonują swoje prace magisterskie. Zaliczenie praktyk potwierdzone jest wpisem do Wirtualnego Dziekanatu przez opiekuna grupy magisterskiej.

aktualnosci

Najbliższe terminy

Brak wydarzeń

Prace malarskie studentów AK III ROK

Zaliczenie z Technik Graficznych

Targi pracy 2018

Vw logoWOAK1